4D Optimi Isännöinti Oy

4D OPTIMI ISÄNNÖINTI OY - SE PAIKALLINEN ROVANIEMELÄINEN!

Ei pelkästään kokonaishintainen hinnoittelu, vaan koko lähestymistapamme isännöintiin ja kiinteistöomaisuuden hallintaan poikkeaa perinteisestä isännöinnistä Rovaniemellä!

Tarjoamme taloyhtiöille ammattilaisten osaajajoukon, eli tiimin, joka pystyy nopeasti vastaamaan oman erikoisosaamisalueensa kysymyksiin. Tiimin jäsenet toimivat toistensa sijaisina ja näin tavoitettavuus on erittäin hyvä. Olemme kokeneet, että saavutettavuus ja palvelu paranevat, kun yhden henkilön takana ei ole kaikki taloyhtiön tieto. Useampi pystyy auttamaan asioissa ja haastavampia asioita voimme pohtia yhdessä.

Asiakaspalvelun kautta hoituu luontevimmin ja nopeimmin rutiiniasiat, kuten asiakirjatilaukset, muuttoilmoitukset, muutostyöilmoitukset ja vikailmoitukset.

Hallinnollinen isännöitsijä vastaa käytännössä yhtiön arjen toimivuudesta ja talouden rutiineista, eli siitä että arki hoituu.

Kiinteistökoordinaattorin vastuulla on 4D Optimitasolla huolehtia kiinteistön kunnosta ja kunnossapitotarpeista edellä kuvatussa laajuudessa.

Kiinteistölle nimetty vastuullinen isännöitsijä vastaa kokonaisuutena yhtiön toiminnan sujuvuudesta hallituksen antamien ohjeiden, yhtiökokouksen linjausten sekä lakien ja asetusten vaatimusten mukaisesti.

Taloyhtiön hallituksen jäsenet pidetään ajan tasalla yhtiön asioista ja taloudellisesta tilanteesta tarvittaessa vaikkapa kuukausittain. Hallituksen toiminta ja päätöksenteko helpottuu, kun tietoa on riittävästi. Kirjanpito tulee tutuksi läpi vuoden eikä ainoastaan yhdessä hallituksen kokouksessa tilikauden päättyessä.

Taloyhtiölle nimettävä organisaatio koostuu talouden, rakentgamisen ja kiinteistötekniikan osaajista. Tiedämme, että on parempi toimia ennakoiden - sen sijaan, että pakolliset remontit tehdään kalliiseen hintaan siinä vaiheessa, kun ollaan jo myöhässä. Vahva tekninen osaaminen sekä kokemus korjaushankkeista ja niiden kilpailuttamisesta säästää taloyhtiölle selvää rahaa.

Tavoitteenamme on saavuttaa pitkäjänteinen ja kiinteistön arvoa kustannustehokkaasti nostava toimintamalli, kun pystymme tuottamaan tarvittavat tarkastukset, kuntotutkimukset, toimivuuden tarkastukset ja rakennusprojektien johtamisen samalta puolen taloyhtiön pöytää.

HALLINNOLLINEN ISÄNNÖINTI

Standardi taso sisältää kaikki isännöinnin ennakoitavissa olevat perustehtävät eli hallinnolliset tehtävät, asiakaspalvelun ja kirjanpidon tilinpäätöksineen sekä lisäksi mm. osallistumiset tavanomaisimpiin kokouksiin. Yksi palvelu - yksi hinta. Mitä tehtäviä sitten kuuluu palvelun kokonaishintaan? Päättelyn voi tehdä esittämällä kolme kysymystä ja mikäli kaikkiin vastaus on ”kyllä”, palvelu kuuluu kokonaishintaan. 1. Koskeeko tehtävä kaikkia osakkaita? 2. Onko tehtävä lain, asetuksen tai viranomaismääräyksen edellyttämää? 3. Toistuuko tehtävä säännöllisesti taloyhtiön toiminnassa? Mikäli vastaus on ”ei” yhdessäkin kysymyksessä, on tehtävä normaalista poikkeavaa ja siitä sovitaan erikseen ennen toteutusta. Ota yhteyttä ja kerromme sisällöstä lisää!
4D OPTIMI TASO

4D Optimi taso - eli kunnonhallinnan kokonaispalvelu sisältää standarditason hallinnollisen kokonaisuuden lisäksi kiinteistön teknisen kunnon hallinnan sovitussa laajuudessa. Rakennukset ikääntyvät ja vaativat koko ajan enemmän huomiota. Korjaus- ja perusparannushankkeet ovat hyvin monessa taloyhtiössä ajankohtaisia ja siksi tarjoamme hallinnollisen isännöinnin rinnalla täyden teknisen palvelunpakettia, jolla huolehdimme taloyhtiön kunnonhallinnasta alusta loppuun. Elinkaariajatteluun pohjautuvassa ideologiassamme kiinteistöön toteutetaan kuntotutkimus, jonka pohjalta laaditaan kunnonhallintasuunnitelma ja ohjelmoidaan tulevaisuuden tarkentavat mittaukset ja tarkastukset. Näitä tuloksia hyödynnetään ennakoivasti suunnittelun, kunnossapidon ja kunnostustoimenpiteiden ohjauksen työkaluina. Olemme tunnistaneet, että on parempi toimia ennakoiden sen sijaan, että pakolliset remontit tehdään kalliiseen hintaan siinä vaiheessa, kun ollaan jo myöhässä.

Kokonaispalvelu sisältää esimerkiksi heti sopimussuhteen alussa toteutetun kiinteistön kuntoarvion, olemassa olevan kuntoarvion päivityksen, pitkän tähtäimen suunnitelman (PTS) 5 ja 10 vuodelle, kunnossapitotarveselvityksen (KPTS), kiinteistön kunnon ja turvallisuuden määräaikaistarkastukset.

Mikäli kiinteistöllä ilmenee teknisiä ongelmia, lähtee tilanteen purkaminen aina käyntiin yhteydenotolla kiinteistökoordinaattoriin. Kiinteistökoordinaattori tekee aina ensin ongelman ensiarvion, korjauttaa ongelman tai isompien ongelmien esiintyessä, esittää hallitukselle toimenpidesuosituksenongelman korjaamiseksi.

4D Optimi tasolla taloyhtiön hintaan kuuluu arvoltaan alle 15.000 € vuosikorjausten hankinta, eli projektinjohto- ja rakennuttamispalvelut, sekä valvonnan taloyhtiön edustajana. Isommat, yli 15.000 € hankkeet työllistävät niin paljon, että niistä sovitaan aina erikseen tai kilpailutetaan ulkopuolinen toimija tehtävään.

4D Optimi tasolla käytetään kiinteistökoordinaattorille ja muulle tekniselle palvelulle 24 % alennettua sopimushintaa.

Kirjanpito toimii 4D Optimi tasolla reaaliaikaisena n. 1 kk viiveellä koko tilikauden, joten tuloslaskelma voidaan toimittaa erikseen sovittaessa hallitukselle taloustyökaluksi esimerkiksi neljännesvuosittain. Kaikki taloyhtiömateriaali on halutessanne pilvipalvelussa, kuten myös kirjanpidon perustulosteet. Teknisen palvelun tehtävät pähkinänkuoressa

1. Kiinteistön tekninen haltuunotto

Haltuunottovaiheessa tutustumme kohteen piirustuksiin, kuviin ja saneeraushistoriatietoon.

2. Kiinteistön kuntokartoitus

Kierrämme koko kiinteistön läpi, ml. julkisivut, katto, yleiset tilat ja asunnot. Käytämme apunamme tarvittaessa pintakosteusmittaria ja lämpökameraa. Havaitut puutteet dokumentoidaan.

3. Raportointi ja PTS

Kuntokartoituksen tuloksista laaditaan raportti, joka toimitetaan hallitukselle. Raportin liitteenä on PTS, jossa on suositellut toimenpiteet seuraaville tuleville vuosille, sekä toimenpiteiden karkeat kustannusarviot.

4. Tarkemmat tutkimukset

Raportissa kerromme myös, mikäli jotkin kiinteistön osat vaativat tarkempaa tarkastelua (esim. viemäreiden kuntokartoitus). Rakennekohtaisilla kuntotutkimuksilla saadaan tarvittava tieto, jotta mahdolliset toimenpiteet voidaan suunnitella ja ajoittaa tarkemmin.

5. Kuntoarvioiden päivitykset

Kuntoarviot pidetään ajan tasalla. Mikäli kiinteistöllä tehdään jotain toimenpiteitä, kuten korjauksia tai tarkempia tutkimuksia, tiedot päivitetään järjestelmäämme.

6. Kuukausittaiset kiinteistön yleistarkastukset

Käymme teknisen tason kohteillamme vähintään kerran kuukaudessa. Tarkastamme yleiset tilat (esim. lämmönjakohuone) ja havaitsemme mahdollisia puutteita ja ilmoitamme niistä kiinteistöhuollolle.

7. Remonttien hankinta ja valvonta

Alle 15 000 €:n projektien rakennuttamispalvelu ja valvonta kuuluvat kiinteään kuukausilaskutukseemme. Kauttamme voit saada myös suurempien hankkeiden rakennuttamisen ja valvonnan. Näistä sovitaan aina erikseen.
YHTEYSTIEDOT

Aukioloajat: Maanantai – torstai: klo 10-17 Perjantaisin: klo 10–14 Muina aikoina erikseen sovittaessa. Päivittäisissä ja erityisesti kiireellisissä asioissa pyydämme olemaan ensisijaisesti yhteydessä asiakaspalveluumme. Asiakaspalvelu: p. 040 171 6150 asiakaspalvelu(a)4doptimi.fi

Isännöitsijä Tuomas Leppänen 040 834 5222

Isännöitsijä Heikki Tuikka 040 171 6120
Kiinteistökoordinaattori 040 171 6557 Harjoittelija Marita Salmela

Yrittäjä/ isännöitsijä Jari Marjeta 050 543 0025

Sähköpostiosoitteet ovat muotoa etunimi.sukunimi(a)4doptimi.fi Voit myös käyttää yhteydenottolomakettamme, jolloin otamme teihin yhteyttä mahdollisimman pian. Löydät meidät myös Facebookista! Y-tunnus: 2725698-9

Postiosoite:

4D Optimi Isännöinti Oy PL 17 96101 ROVANIEMI

Käyntiosoite:

4D Optimi Isännöinti Oy Viirinkankaantie 2-4 96300 ROVANIEMI