Kokonaishintaista isännöintiä jo vuodesta 2013
Tarjoamme kokonaishintaista isännöintipalvelua, jonka perusajatuksena on ”yksi palvelu – yksi hinta”. Tavoitteena on kustannusten ennakoitavuus, avoimuus ja läpinäkyvyys. Hallinnollisen isännöinnin palvelupaketin hinnoittelu pohjautuu kolmeen kysymykseen:
- Koskeeko tehtävä kaikkia osakkaita?
- Onko tehtävä lain, asetuksen tai viranomaismääräyksen edellyttämää?
- Toistuuko tehtävä säännöllisesti taloyhtiön toiminnassa?
Rakennukset ikääntyvät ja vaativat koko ajan enemmän huomiota. Korjaus- ja perusparannushankkeet ovat hyvin monessa taloyhtiössä ajankohtaisia ja siksi tarjoamme hallinnollisen isännöinnin rinnalla täyden teknisen palvelun pakettia, jonka avulla autamme taloyhtiön hallitusta suunnittelemaan ja toteuttamaan pitkäjänteisesti kiinteistön kunnossapitoa.
Kiinteistöjen kunnossapidossa ennakointi on parempi vaihtoehto kuin liian myöhäinen reagointi korjaustarpeisiin. Korjauskustannukset nousevat sitä korkeammiksi mitä huonommassa kunnossa korjauskohde on.
Elinkaariajatteluun pohjautuvassa ideologiassamme kiinteistöön toteutetaan sopimussuhteen alussa kuntoarvio tai päivitetään olemassa olevaa. Laadittua kuntoarviota käytetään perustana suunniteltaessa kiinteistön kunnossapitoa pitkällä tähtäimellä. Suunnitelmassa määritellään aikajana, johon sijoitetaan mm. tulevat tarkastukset ja mahdolliset lisätutkimukset. Näiden tuloksia käytetään korjaus/kunnostustoimenpiteiden suunnittelun ja päätöksenteon pohjana.
Standardi-palvelu
Asiakaspalvelumme auttaa niin asukkaita kuin muualla asuvia osakkaita jokapäiväiseen asumiseen liittyvissä asioissa.
Hoidamme taloyhtiölle kuuluvat moninaiset lakisääteiset tehtävät sekä mm. taloyhtiön arkeen liittyvien sopimusten kilpailuttamisen.
Taloushallintomme hoitaa asiantuntevasti ja lähes reaaliaikaisesti uusimpia järjestelmiä käyttäen kirjanpidon tehtävät, laatii tilinpäätöksen, huolehtii vastikevalvonnasta sekä rahaliikenteen hoitamisesta yhteistyössä isännöitsijän kanssa.
Osallistumme taloyhtiön tavanomaisimpiin kokouksiin ilman erillisveloitusta.
4D Optimi-palvelu
Haltuunottovaiheessa tutustumme kohteen piirustuksiin, kuviin ja saneeraus-, sekä korjaushistoriatietoihin.
Sopimuksen alussa kierrämme koko kiinteistön läpi, ml. julkisivut, katto, yleiset tilat ja soveltuvin osin asunnot.
Käytämme apunamme tarvittaessa käsimittareita, kuten pintakosteusmittaria tai lämpökameraa. Havaitut puutteet dokumentoidaan.
Kuntokartoituksen tuloksista laaditaan raportti, joka toimitetaan hallitukselle. Raportin liitteenä on PTS, jossa on suositellut toimenpiteet seuraaville tuleville vuosille, sekä toimenpiteiden karkeat kustannusarviot.
Raportissa kerromme myös, mikäli jotkin kiinteistön osat vaativat tarkempaa tarkastelua (esim. viemäreiden kuntotutkimus). Rakennekohtaisilla kuntotutkimuksilla saadaan tarvittava tieto, jotta mahdolliset toimenpiteet voidaan suunnitella ja ajoittaa tarkemmin.
Laatimamme kuntoarviot pidetään ajan tasalla. Mikäli kiinteistöllä tehdään jotain toimenpiteitä, kuten korjauksia tai tarkempia tutkimuksia, tiedot päivitetään järjestelmäämme.
Käymme teknisen tason kohteillamme tarkastuskäynnillä vähintään kerran kuukaudessa. Tarkastamme yleiset tilat (esim. lämmönjakohuone), jos havaitsemme puutteita, ilmoitamme niistä kiinteistöhuollolle tai korjautamme puutteen suoraan.
Alle 15 000 €:n projektien rakennuttamispalvelu ja valvonta kuuluvat kiinteään kuukausilaskutukseemme. Kauttamme voit saada myös suurempien hankkeiden rakennuttamisen ja valvonnan, mutta näistä sovitaan aina erikseen.
Online-palvelu
Kuukausihintaan sisältyvät taloushallinnon palvelut kuten vastikevalvonta, kirjanpito, ostolaskujen kierrätys sekä tilinpäätöksen laatiminen.
Hallituksen puheenjohtaja saa käyttäjätunnukset sähköiseen palveluun, jossa hän voi hoitaa kaikkia muita taloyhtiön hallintoon liittyviä asioita paitsi taloushallintoa.
Muu hallitus saa käyttöönsä asukassivujen hallitusosion, jonka kautta voi tarkastella ostolaskuja, pankkitilin saldoa, taloyhtiön hallitukselle tarkoitettuja dokumentteja jne.